Lukuaika: 4 minuuttia
Ystävätolemme kaikki tietoisia siitä, miten otamme yhteyttä ostajiin ja toimittajiin, tai voimme sanoa, miten otamme yhteyttä maahantuojiin ja viejiin näytekirjeellä tavaroiden vientiä varten . Olemme oppineet perusasiat aiemmissa blogeissamme ja videosarjoissamme, jos et ole vielä lukenut aiempia blogejamme, suosittelen, että luet tai katsot sen ensin.
Nykyiseen aiheeseen keskittyen, maahantuojiin sekä viejiin on otettava yhteyttä sähköpostimuodossa vientiliiketoimintaa varten, ja sekin näyttää varsin ammattimaiselta. Yksi koulutusasiantuntijoistamme, Avani Agarwal, on jakanut kauniisti sähköpostiviestinnän vinkkejä videollaan, ja voitte klikkaa tästä katsoa saman.
Helpoin ja kätevä tapa tavoittaa kansainväliset maahantuojasi sekä viejä on sähköpostinäytteen kautta vientiliiketoimintaa varten. sähköpostimalli vientiyrityksille on ilmainen palvelu, jolla voit siirtää viestisi vastapuolelle. Arvostamme ammattimaisen sähköpostimallin käyttöä vientiliiketoimintaa varten, joka sisältää tarjousten, kuvien, aiheviestien ja päivitysten lähettämisen.
Miten viestintäkulma siis toimii?
Aivan ensimmäinen asia, josta yrityksen omistajan on huolehdittava ollessaan tekemisissä kansainvälisten jälleenmyyjien kanssa, on ”puhuttelu- ja puhetapa”. Jokaisessa maassa on erilainen tapa intialaisen viejän esittelykirjeelle ulkomaiselle maahantuojalle, viestinnälle ja ilmaisulle. Jos puhumme Intiasta, sähköpostikeskustelut ovat melko muodollisia, mutta niitä puhutellaan aina kunnioittavasti, kuten sir, madam jne.
Toisaalta esimerkiksi Yhdysvaltojen ja Yhdistyneen kuningaskunnan kaltaisten maiden vientisähköpostimuodossa ei aina mainita keskustelussa sanaa sir tai madam. Näissä maissa käytetään etu- tai sukunimeä puhutteluun sähköpostissa. Näin ollen sinun on vastaavasti oltava varovainen kirjoittaessasi sähköpostia ostajalle tai myyjälle.
Lisäksi herra ja rouva ovat kaksi tärkeintä tervehdyssanaa, joita käytetään puhutteluun naiselle tai miehelle kaikkialla maailmassa heidän siviilisäädystään riippumatta. Nämä ovat muutamia asioita, jotka on otettava huomioon laadittaessa sähköpostia kansainväliselle maahantuojalle tai viejälle. Kielioppisi ja kieliasusi on oltava täydellistä ja helposti luettavaa, jotta sähköpostisi tarkoitus voidaan ymmärtää.
Aihe:
Aiheella on tärkeä rooli kansainvälisessä sähköpostiviestinnässä. Sähköpostisi avautumisprosentti määräytyy sähköpostisi otsikkorivin perusteella. Ilman asianmukaista otsikkoriviä avautumisprosentti on melko alhainen. Lisäksi otsikon on oltava selkeä ja ytimekäs. Hyvä otsikkorivi on aina lyhyt ja houkutteleva. Sen on välitettävä merkitys muutamalla sanalla.
Sähköpostin asia
Sähköpostin kirjoitusvinkit ovat viestinnän sydän, kun otat yhteyttä kansainvälisiin maahantuojiin sekä viejiin. Jos haluat välittää yksinkertaisessa ja tiiviissä muodossa, sitä arvostetaan enemmän, koska ihmiset eivät käytä aikaa pitkien sähköpostien lukemiseen. Liian kaverillisesti ei ensimmäisissä viesteissä kannata keskustella, vaikka myöhemmissä vaiheissa liikekumppaneista voi myös muodostua ystäviä – kuten meillä, kun osallistuimme Flow festival 2015 -tapahtumaan liikekumppaniemme kanssa.
Lyhyiden ja tiiviiden sähköpostiviestien laatimisen merkitys
Kun laadit viestin kohta kohdalta lisäämättä siihen turhaa tietoa tai kohtia, asiakas arvostaisi sitä. Tarpeettoman tiedon lukeminen sähköpostista tulee varsin ongelmalliseksi.
Kun viejä tekee tarjouksen vastauksena maahantuojan tiedusteluun, kirjoita aina se, mitä vastapuoli kysyy, jotta sähköposti näyttää aidolta ja asialliselta. Sähköpostin välityksellä jaettujen tietojen tulisi aina olla aitoja sekä totuudenmukaisia. Epäloogiset tiedot eivät koskaan toimi ammatillisessa viestinnässä.
Kirjoitustavalla on myös tärkeä merkitys, kun viestitään kansainvälisten maahantuojien sekä kansainvälisten viejien kanssa. Sävyn tulisi aina olla hienovarainen, vaatimaton ja selkeä. Kirjoitusmuodossa ei saisi olla mitään arvailua väärinkäsitysten välttämiseksi.
Sähköpostin loppuosa:
Kun otat yhteyttä vientiliiketoiminnan ostajiin sekä maahantuojiin ulkomaisille ostajille suunnatun esittelykirjeen kautta, sähköpostin loppuosassa tarvitaan aito tai merkityksellinen kehotus toimia. Sähköpostiviejälläsi pitäisi olla erityinen toimintakutsu, kuten odottamaan vastaustasi, jakamaan tunnistenumerosi, vastaamaan kyllä tai ei, ilmoittamaan, pidätkö näytteestä, pitäisikö minun odottaa soittoasi, pitäisikö minun harkita vahvistusta sinun puoleltasi jne.
Jos haluat lisätietoja siitä, miten kirjoittaa sähköpostia maahantuojalle ammattimaisesti, voit ottaa apua sisältömarkkinoinnin asiantuntijaltamme. Soita saadaksesi kyselyitä erityisiin tuontivientiviestintätarpeisiisi yhdessä tuontivientiyrityksen esittelykirjeenkanssa.Lisäksi voit saada myös näytteen kirjeestä suurlähetystölle maahantuojien luetteloa varten.Tiimimme on erittäin velvollinen auttamaan sinua samassa.
Jatka kirjoittamalla ehdotuksesi kommenttien kautta; olemme kaikki korvat!